Dag 2 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

20 April 2014 | Nederland, Amersfoort

Zuid Afrika dag 2

Vanochtend om half zeven gewekt. Ik heb redelijk goed geslapen, ma wat minder. Alles in orde maken en om kwart over zeven d koffers buiten de hotelkamer en ontbijten, het lijkt wel avondeten wat je allemaal kan kiezen. Ik heb het maar even bij brood gelaten met een gekookt eitje. Ik had bijna een rauw ei te pakken maar gelukkig zag de kok het. Om 8 uur de bus in waar gelijk een verstekeling in zat. Een afrikaan dacht dat de bus naar het vliegveld ging. Hij moest weer uitstappen.
Op weg naar Pretoria. We zijn naar het voortrekkersmonument geweest. Ik ben helemaal naar boven geweest, ma is in het midden gebleven. Bovenin kon je heel mooi kijken naar beneden. Je moest hier geen hoogtevrees hebben. We hebben daar drie kwartier rondgelopen. Daarna op pad naar het Paul Krugerhuis. Dit was een museum die ingericht was zoals rond 1900. Leuk maar niet bijzonder.
Het middageten hebben we bij een groot winkelcentrum genuttigd. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Zo'n groot winkelcentrum had ik niet verwacht in Zuid Afrika. We hebben heerlijke sandwiches gegeten met koffie en waren wel met fooi 125 rand kwijt. Dit is €8,50. Om 2 uur weer de bus ingegaan. We leren steeds beter de mensen kennen. Een leuke groep met alle leeftijden. Onderweg kwamen we over wegen die je in Nederland niet meer tegenkomt. Grote gaten in de weg. We zijn op weg naar de Misty mountains. Helaas wordt dit heel letterlijk door het weer genomen en is het heel mistig. Onze chauffeur Mozes heeft, met geen hand voor ogen kunnen zien, ons over de Long Tom pass gebracht. We hopen dat er morgen geen mist meer is. We slapen vannacht in een eigen huisje. Leuk en gezellig ingericht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Marjan

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 3369

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 01 Mei 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: