Zuid Afrika dag 8 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu Zuid Afrika dag 8 - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika dag 8

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

24 April 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Zuid Afrika dag 8

Vandaag om 8 uur vertrokken richting Durban. Je zou het niet geloven maar er zijn veel tolwegen in Zuid Afrika. Deze zijn gekomen door de wereldkampioenschappen voetbal 2010. Bij een mall (winkelcentrum) hebben we koffie gedronken en toen doorgereden naar Durban. Een rondritje door de stad en toen uitgestapt bij de Indische markt. Hier waren veel specerijen en allerlei andere dingen te koop. Bij een kraampje, waar een Nederlands sprekende vrouw stond, een ketting gekocht. Deze moet je wel op 8 verschillende manieren kunnen dragen maar of ik dat nog weet als ik thuis kom, betwijfel ik. Aan de overkant was een vismarkt maar daar zagen we echt onsmakelijke dingen. Je kon daar geitenkoppen kopen, deze foto's zal ik jullie besparen. Ook was er wel wat vis te koop maar we waren een beetje aan het eind van de markt. Daarna gingen we lunchen bij de boulevard. Ik een heerlijk broodje hamburger gegeten en mijn moeder een salade met kip. Nog een klein stukje over de boulevard gelopen. Voor het eerst was er uit de groep iemand te laat. Ze was de verkeerde kant opgelopen. Je kan dit beter niet doen want, op een leuke manier, krijg je de hele groep over je heen. Ze schaamde zich heel erg. Toen op weg naar het Moses Mabhida stadion. Hier kon je aan de buitenkant met een treintje cq lift boven op de boog op het stadion komen met een mooi uitzicht over de stad Durban. Om 4 uur bij het hotel aangekomen. Een mooie kamer alleen met uitzicht op een donkeren gang. Gelukkig verblijven wij hier maar 1 nacht en een korte nacht want we worden al om 4.15 uur gewekt omdat we moeten morgen om 5.30 uur vertrekken om de lange reis, ongeveer 600 km, te maken. Vanavond heerlijk en gezellig gegeten met Frans en Ineke in het hotel.