Dag 1 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

20 April 2014 | Nederland, Amersfoort

Zuid Afrika dag 1

Vanochtend om half zes opgestaan. Afscheid genomen van Harry en Rick en op weg naar ma. Half zeven bij ma vertrokken. Dennis is vroeg opgestaan om ons weg te brengen.
Om half acht op Schiphol en gelijk de koffers afgegeven, we hadden ons netjes aan het gewicht gehouden. Daarna gelijk door de douane gegaan.
Daar koffie gedronken en het wachten duurde minder lang dan we vooraf hadden gedacht. Om half tien richting gate G6 gegaan en om kwart over tien het vliegtuig in gegaan. Nu vliegen we over de Mont Blanc en het is buiten min 53 graden. Net heerlijke nootjes gegeten, smoked almonds.
Het is nu vier uur en de helft van de vlucht zit erop. De vlucht duurt in totaal 10 uur en een kwartier. We vliegen ergens boven Afrika met een snelheid van 900 km/h. Als ik op mijn schermpje kijk boven Moundou. We worden goed verzorgd. Tussen de middag kip met wat groenten gegeten en net een klein broodje met kip.
Veel drinken gehad in het vliegtuig. Boek van Isa Hoes uitgelezen. Avondeten was een soort pizzabroodje en koude pastasalade. Om 20.50 uur geland op Johannesburg. Koffers snel gevonden. Ontvangen door de gids Tiaan. Mooie bus met buschauffeur Mozes en een ritje van 10 minuten naar het Peermont Mercourt hotel. Daar nog wat gedronken en nu 23.20 uur gaan we slapen. Morgen om half zeven worden we gewekt.