Zuid Afrika dag 14 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu Zuid Afrika dag 14 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika dag 14

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

29 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika dag 14

De dagen vliegen voorbij en zijn bijna aan het eind van onze reis. We zijn in Kaapstad aangekomen en dat is onze laatste stad. Vandaag gaan we bezienswaardigheden romdom Kaapstad bekijken. Eerst gaan we naar de Houtbaai om zeehonden te spotten en dat is gelukt. We varen met een boot naar een eilandje waar de zeehonden verblijven. Hierna nog over het zoveelste marktje gelopen en mijn moeder heeft daar 2 mooie beeldjes gekocht. Dan rijden we het schiereiland en zien onderweg heel veel dolfijenen zwemmen. Die hadden we niet verwacht dat we die zouden zien. We rijden door naar naar Cape Point (zuidelijkste puntje van Afrika). Om hier te komen volgt er eerst een wandeling van zo'n 20 minuten naar boven. Hier kwamen. We veel Japanners tegen. Je merkt dat er in Kaapstad meer toeristen zijn dan waar we vandaan komen. Daarna op weg naar Kaap de Goede Hoop (het westelijkste punt van Afrika). Hier volgen de toeristische fotomomentjes. Voordat we hier aankomen zien we dolfijnen. Dit is toch ook weer erg leuk om te zien. De natuur in Zuid Afrika is heel mooi.
We zijn door gereden naar Simonsstad om daar te lunchen en daarna gaan we naar de pinquins. Hier even rondgelopen en weer een paar fotootjes gemaakt. Dan rijden we nog een stukje en aan het eind van de dag maken we een stadstoer door Kaapstad. Als je dit zo leest is het een klein verhaaltje maar we zijn wel 11 uur in de weer geweest om dit alles te bekijken.