Zuid Afriika dag 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu Zuid Afriika dag 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu

Zuid Afriika dag 15

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

30 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zuid Afrika dag 15
Vandaag voor het eerst alleen een ochtendprogramma. Vanmiddag vrij voor eigen invulling. Vanochtend gaan we naar Robbeneiland. Het weer valt vanochtend een beetje tegen. Het miezerrpt en is bewolkt maar het mag de pret niet drukken. We gaan aan boord van een kleine boot. Deze brengt ons naar Robbeneiland. Hetbis langer varen dan ik dacht. We zitten ruim drie kwartier aan boord en we schommelen aardig. Ik zie toch wel om mij heen mensen die zich niet echt lekker voelen. Als we aangekomen zijn maken we eerst met een bus een toer met de bus. Ik heb nooit geweten dat Robbeneiland zo groot was. Er wonen ook nog mensen op dit eiland. Een gids vertelt er veel over het eiland. Daarna nog een rondleiding door de gevangenis. Dit verhaal wordt verteld doorn een oud gevangene. Ik vind dat deze man er nog steeds wel verbitterd uitziet. Hij verteld ons over alles secties in de gevangenis en hebben ook de cel gezien waar Nelson Mandela verbleef. Het was heel indrukwekkend. Daarna op de boot terug en de middag hebben we gevuld met rondlopen op het Waterfront. Nog wat souvenirs kopen en om half vier een taxi genomen richting hotel. Met z'n drieen in de taxi en ik mocht voorin. Ik stap natuurlijk gewoon aan de rechterkant in maar ja daar zit hier hier het stuur. De taxichauffeur moet erg lachen en bied hem zijn sleutels aan. Dit doe ik maar niet en stap maar gauw aan de andere kant in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Marjan

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 3376

Voorgaande reizen:

14 April 2014 - 01 Mei 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: