Dag 7 - Reisverslag uit Umfolozi, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Umfolozi, Zuid-Afrika van Marjan Polhout - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Marjan

22 April 2014 | Zuid-Afrika, Umfolozi

Zuid Afrika dag 7

Vandaag om kwart over zeven vertrokken naar het Huhuluwe park. Daar gaan we in 4 jeeps. Het is mooi weer en het park is 19000 ha groot. Dit wordt zoeken, we gaan op weg, de natuur is erg mooi en in de verte zien we een neushoorn. De wegen zijn heuvelachtig en erg hobbelig. Als we een tijdje rijden, zien we wilde honden. Dit blijkt erg uniek te zijn. Er zijn er maar 101 in het hele gebied. Ze lagen daar in een groep van 7. Verder kwamen we nog zebra's tegen, een koedoe en een olifant. Ik had geluk want de oifant stak voor onze jeep over. Mooi zo'n groot beest in de wilde natuur. Daarna zijn we naar St Lucia gegaan waar we heerlijk bij een visrestaurant hebben gegeten. Even bij de Spar een paar inkopen wezen doen. Onze reisleider had als extra een strandwandeling ingelast. Heerlijk met onze voeten in de Indische oceaan. Ik had een korte broek aan maar ben toch behoorlijk nat geworden.
Om vier uur een boottocht over st. Lucia rivier. Wat een nijlpaarden leven daar. We hebben er enorm veel gezien. Ook hebben we 2 krokodillen gezien en een aantal mooie vogels. Om half zeven waren we weer in het hotel. Vandaag weer een buffet gehad maar was minder lekker als gisteren. Nu slapen en morgenochtend gaat om half zeven de wekker weer en dan gaan we op weg naar Durban.